Всепризнат факт е, че еврейките са считани за едни от най-красивите жени в света. Не е странно, че Холивуд и изобщо филмовата индустрия обръщат внимание на това. Доказателство са много световноизвестни красавици, сред които Елизабет Тейлър, Натали Портман, Скарлет Йохансон… Киното не е всичко – ами балерината на всички времена Мая Плисецкая?
Лорън Бакол, наречена „The Look”, заради пронизващия си леденосин поглед, дрезгав глас и изражение на глезено дете също е доказателство за красотата на еврейките. Тя блясва още с първия филм, в който се снима – „Да имаш и да нямаш“ на режисьора Хауърд Хоукс. И с когото очарова великия Хъмфри Богарт. От първия филм идва и прозвището „Погледът”, който тя обяснява така: : „До такава степен треперех от страх, че единственият начин да държа главата си стабилна беше като наведа брадичка почти до гърдите и вдигна очи нагоре“.
Родена на 16 септември 1924 в Ню Йорк, Бети Джоан Пърски, както е истинското й име, е единствена дъщеря на еврейски имигранти от румъно-полски произход, роднини на бившия израелски президент Шимон Перес. Когато е на шест години родителите й се развеждат и тя остава да живее с майка си, секретарка, която „с огромната любов, която изпитваше към мен, успя да ме убеди, че мога да покоря света“.
С издължения си силует, пищна коса и влудяваща класа тя най-напред покорява света на модата, появявайки се през 1943 г. на корицата на престижното модно списание „Харпърс Базар“. Точно благодарение на тази снимка тя е забелязана от съпругата на режисьора Хауърд Хоукс, който предлага на 19-годишната красавица да сподели афиша на „Да имаш и да нямаш“ с 44-годишния Хъмфри Богарт, вече голяма холивудска звезда. В този филм, облечена в дълга прилепнала черна рокля, тя пее с плътния си дрезгав глас „How little we know“ пред Богарт, когото успява да омае, докато си запалва цигара.
Между Лорън Бакол и Хъмфри Богарт пламва любов от пръв поглед. Двамата се женят и остават една от най-бляскавите и легендарни холивудски двойки до смъртта на Богарт през 1957 година. Двойката има две деца, по-късно Бакол разказва, че по това време кариерата на съпруга й е била по-важна за нея от собствената й.
Актрисата има още едно дете от втория си съпруг Джейсън Робардс, с когото се развежда през 1969 година.
Друга от големите й роли е в „Как да се омъжиш за милионер“ (1953 г.), където Бакол си съперничи с другата фатална блондинка от онова време – Мерилин Монро. Кариерата й продължава шейсет години, отвеждайки я на снимачните площадки на различни режисьори, като Сидни Лъмет („Убийство в Ориент Експрес“, 1974), Робърт Олтман („Прет-а-порте“, 1994) или Ларс фон Триер („Догвил“, 2003 и „Мандерлей“, 2005). През 2008 г. се появява в култовия телевизионен сериал „Семейство Сопрано“.
Лорън Бакол има доста изяви и на театралната сцена и по-специално в постановката на „Сладката птица на младостта“ на Тенеси Уилямс.
Освен с изявите си на големия екран, Лорън Бакол е известна и с политическите си позиции, които споделя със съпруга си Хъмфри Богарт. Тя застава до него по време на протестите срещу маккартизма и осъжда включването в черния списък на режисьорите, заподозрени в комунизъм, станали известни като „Десетимата от Холивуд“ („Hollywood Ten“).
Лорън Бакол е популярна и с остроумието си. Някои нейни реплики са не по-малко известни от репликите й на екрана: „В Холивуд справедлив развод означава всяка от страните да получи 50 процента от известността”, „Намерете ми някой интересен мъж, с който да вечерям, и ще бъда щастлива“, „Една жена не представлява нищо, ако не е допълнена от мъж. Но къде да намериш мъж, истински, в днешно време?“.
Бакол, която така и никога не получава „Оскар“, с изключение на почетния, присъден й за цялостна кариера през 2009 година, отказва да бъде легенда, настоявайки да живее в настоящето. „Не съм някоя, която е била, аз съм една, която ще бъде“, изрича пророчески тя. Защото филмите остават завинаги…
Източник: https://ladyzone.bg/,
Снимки: интернет